Răspunsuri la întrebări ale tinerilor de azi / Cuvinte pentru tineri

luni, 25 august 2014

| | |

Sunt persoane necredincioase care mă întreabă: „De ce te-ai întors în Biserică?” și spun lucruri urâte despre Biserică. Pe moment nu-mi vin în minte argumente ca să le răspund. Ce-ar trebui să fac într-o situație de acest gen? 
foto: Gabi MARIAN, OrthPhoto

Poți tu să explici cuiva de ce iubești pe altcineva? Nu poți. „De ce te-ai dus?” „Așa am simțit eu că Îl iubesc pe Dumnezeu mai mult. Acesta este felul meu de a răspunde la chemarea lui Dumnezeu.” Punct. Acela nu se va putea folosi sufletește decât dacă îți va vedea ție ochii strălucind: „Fii atent, ce înfloritoare e persoana aceasta! Se vede pe chipul ei că se simte iubită. Așa ceva aș vrea și eu!” Deci nu poți să convingi pe cineva, poți doar să-l farmeci. Căci așa zice și Hristos: „Așa să lumineze lumina voastră, astfel încât oamenii, văzând faptele voastre cele bune, să slăvească pe Tatăl vostru Care este în cer.” Dar să vadă lumina pe fața voastră. Or lumina nu vine decât dacă ești conștient că ești iubit și dacă în același timp te angajezi și tu în această relație de iubire. Ortodoxia se molipsește, nu se explică. 
Selecții din dialogul dintre Protos. Hrisostom C.
și tinerii aflați la Putna pe 1 ianuarie 2014