Preot conceput în urma violului: Mi-am iertat tatăl şi i-am ascultat confesiunea

miercuri, 19 februarie 2014

| | |



de Sofia Vazquez-Mellado

QUITO, Ecuador, 12 februarie 2014 (LifeSiteNews.com) – Un preot catolic ecuadorian a povestit că a fost conceput în urma unui viol, când mama sa avea 13 ani. Acesta nu numai că şi-a iertat tatăl, dar l-a şi spovedit. 

Anul trecut, într-un interviu acordat publicaţiei catolice ACI Prensa, Părintele Luis Alfredo Leon Armijos, de 41 de ani, a mărturisit: „Aş fi putut sfârşi într-un tomberon, dar mi s-a dăruit viaţă”.

Mama sa, Maria Eugenia Armijos, lucra la o casă din Loja, Ecuador, pentru a-şi ajuta părinţii, care aveau şapte copii. Avea doar 13 ani când proprietarul casei, profitând de faptul că erau singuri, a abuzat de ea şi a lăsat-o însărcinată.

Familia a respins-o. „Nu voiau să nască, aşa că au lovit-o în burtă şi i-au dat diverse băuturi avortive”, povesteşte preotul.

Fata a fugit la Cuenca, unde l-a născut pe Luis Alfredo, care, din cauza tinereţii mamei, a venit pe lume cu probleme respiratorii.

În cele din urmă, tânăra s-a întors la Loja, unde tatăl copilului a avut grijă de ea şi de bebeluş. „M-a recunoscut şi a acceptat să aibă grijă de noi, dar asta nu înseamnă că se înţelegeau bine”, a povestit preotul catolic.

„Au mai avut trei copii împreună, dar relaţia mea cu el a fost rece.”

La 16 ani, invitat la o întrunire catolică, copilul l-a întâlnit prima dată pe Hristos .

La 18 ani s-a hotărât să intre la Seminarul Teologic din Loja, fiind apoi hirotonit la 23 de ani, cu permisiunea specială a episcopului local, deoarece era foarte tânăr.

Doi ani mai târziu, părinţii lui s-au despărţit, iar mama sa i-a povestit prima dată cum fusese conceput.

Leon şi-a dat seama că Dumnezeu l-a lăsat să se facă preot ca să nu judece şi să ierte: „Îl judecasem destul pe tata pentru toate”, spune el.

După mulţi ani, el a primit un telefon de la tatăl său, care trebuia să facă o operaţie. „Era speriat şi mi-a spus: «Vreau să mă spovedeşti»”, povesteşte Părintele Leon.

„I-am spus: «Tată, meriţi Raiul şi viaţa veşnică». I-au dat lacrimile”, mai spune preotul catolic.

Tatăl acestuia s-a împărtăşit apoi pentru prima dată după 30 de ani.

„Poţi ajunge să-ţi cunoşti povestea şi să-ţi urăşti viaţa. Să-L judeci pe Dumnezeu, cum am făcut şi eu. Dar am descoperit că iubirea Lui veghease tot timpul asupra vieţii mele. Tot ce am e primit în dar. Viaţa însăşi este un cadou preţios de la Dumnezeu”, îşi încheie povestea Părintele Leon, care este în prezent paroh la biserica San Jose din Loja, Ecuador.

Traducere: Ştefana Totorcea

Căutăm voluntari care să traducă articole din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă. Pentru detalii puteţi scrie pe adresa: redactievremuri@gmail.com