Părintele Daniel, un auto-declarat „ecumenist", şi-a găsit locul în Biserica creştin-ortodoxă.

marți, 22 octombrie 2013

| | |

Foto: Orthphoto

Părinte Daniel, în vârstă de 45 de ani, a crescut într-o familie baptistă, a fost activ în mişcarea evanghelică Iisus, membru în Uniunea universităţilor religioase romano-catolice, şi a slujit ca pastor în Biserica Luterană - Sinodul Missouri, timp de 10 de ani. Duminica aceasta, el a fost hirotonit preot ortodox de către episcopul Mark Maymon, episcop de Toledo şi Eparhia Midwest, în cadrul unei ceremonii la Biserica Ortodoxă Sfântul Ilie din Sylvania. Un lucru l-am învăţat, nu vii de undeva ci te îndrepţi spre ceva", a spus pr. Daniel într-un interviu, în această săptămână, la Biserica St. Elias. 

Locuind în suburbia de lângă Detroit, Melvindale, Michigan, pr. Daniel a spus că a început să fie atras de creştinismul-ortodox răsăritean, în timpul liceului, citind o carte a Episcopului Kallistos Ware, intitulată „Biserica Ortodoxă". 

Aceasta mi-a deschis apetitul dar nu am făcut nimic cu adevărat, decât după ani de zile", a spus el.

Apoi, după ce a fost numit pastor luteran, el a studiat la Boston College şi a luat un curs, la un seminar teologic ortodox, despre părinţii de la începutul bisericii. A continuat sa studieze Istoria Bisericii şi, în ultimii ani, a început să participe la slujbele Bisericii Ortodoxe. 

Întrucât ne simţeam confortabil, eu şi familia mea, prin abordarea ortodoxă a vieţii creştine, am luat anul trecut decizia de a veni aici", a spus el. Cu păr scurt, purtând veşminte preoţeşti şi o cruce la gât, de argint, pr. Daniel a spus că a consultat mulţi preoţi ortodocşi şi pe episcopul Marcu - care l-a convertit de la romano-catolicism - şi s-a simţit atras de istoria şi de tradiţia şi continuitatea Ortodoxiei. 

Cei mai mulţi oameni vin în contact cu Dumnezeu, prin intermediul slujbelor religioase. Cei mai mulţi oameni nu citesc Bibliile lor, de fapt", a spus el. Şi aşa am vrut să fiu şi eu parte dintr-o Biserică a cărui cult este tradiţional şi contemporan, rămânând acelaşi, astfel încât să pot avea garanţia că atât copiii mei cât şi copiii copiilor mei vor fi la fel în rugăciune, cântând aceeaşi cântare, slujind în acelaşi mod."

Pr. Daniel a spus că părinţii săi au fost baptişti şi participau la slujbe alături de fraţii lor, dar au devenit mai reci după naşterea sa. Prima dată când am intrat într-o biserică a fost o biserică luterană, la vârsta de 10 ani, cu ocazia unei nunţi", a spus el. Ca adolescent, am început un capitol din viaţa creştină în Atleţii Creştini, la liceu, apoi m-am implicat în Mişcarea Iisus, din anii 1960 până în anii 1980. El s-a înscris la Colegiul de Sud-Est Lakeland, Fla., sub administrarea „Adunării Penticostale în numele lui Dumnezeu" şi a început studii biblice în greacă şi ebraică. Pr. Daniel a absolvit Seminarul luteran din Concordia, St Louis, în 1998 si a slujit ca pastor luteran timp de 10 de ani în parohii din Mississippi, Florida şi Missouri. Ca pastor luteran, a organizat numeroase excursii misionare, a organizat activităţi cu tineretul şi a condus un program de strângere de fonduri pentru construţii în parohia Palm Bay, Fla., în valoare de 1.5 milioane dolari. Încă nu nutream spre altceva, a mai spus el.

Am găsit însă, apoi, în Biserica Ortodoxă o bogăţie imensă în viaţa lor zilnică de rugăciune", a spus acesta. Ei aveau o structură. Aveau slujbe de rugăciune, care sunt uşor de urmărit. Şi în ce priveşte cinstirea sfinţilor, care au plecat dintre noi, am văzut o legătură cu aceştia într-un mod desăvârşit în Biserica Ortodoxă."

 A studiat apoi la Seminarul St Tikhon's din South Canaan, Pa., începând din vara trecută, în timp ce soţia sa, Carole, şi cei trei băieţi ai săi trăiau în Erie, Mich. Separarea a fost dificilă, a spus părintele Daniel, dar a fost un sacrificiu pe care Dumnezeu ne-a chemat să-l facem. Un alt sacrificiu a fost renunţarea la pensie şi la asigurările de sănătate pe care le primeam din partea Bisericii Luterane, iar când am făcut asta nu am avut nicio garanţie că Biserica Ortodoxă mă va numi preot. În acest timp în Toledo a studiat cu pr. Vasile Koory din Catedrala Ortodoxă Sfântul Gheorghe şi cu pr. Paul Albert la Sfântul Ilie. El a slujit în această vară, atât la Sf. Gheorghe cât şi la Sfântul Ilie. 

Pr. Paul a lucrat cu mine la predarea şi formarea în ceea ce înseamnă Liturghia bizantină, care nu este ceva pe care o vezi şi o faci. Este nevoie de multe ore de instruire şi ucenicie. Este foarte complicat," a spus părintele Daniel. Părintele Paul mi-a spus că ia cam 5 - 10 ani, până când ajungi să săvârşeşti Sfânta Liturghie în mod firesc, comparând procesul de învăţare cu cel al unui muzician de jazz. Trebuie să studiezi ani de teorie muzicală şi apoi mai mulţi ani de practică, abia mai târziu, pe drum, vei începe să-ţi exprimi creativ disciplina, teoria şi practica", a spus pr. Paul. Chiar şi după 10, 20, 30 de ani de slujire suntem doar la început", a mai precizat pr. Paul. Un nou preot intrat în Biserica Ortodoxă poate fi copleşit de detalii".

Părintele Daniel, un căpitan în rezervă al US Army, vrea ca în această vară să-şi îndeplinească datoria ca preot de armată. Eu sunt rezultat al pluralismului religios şi sunt convins că fiecare are dreptul la credinţa proprie conform propriei conştiinţe", a spus pr. Daniel. Aceasta nu înseamnă că acceptăm ceea ce crede altcineva, ci avem dreptul de a nu fi de acord." Un preot militar trebuie să avanseze şi să se asigure", a mai spus el. El va efectua Sfintele Liturghii în propria tradiţie, dar va asculta şi va discuta cu orice soldat indiferent de credinţa sa. În cazul în care un soldat evreu are nevoie de un rabin, de exemplu, trebuie să mă asigur că îl va avea". Părintele Paul a mai spus că există mai mulţi preoţi misionari în Arhidioceza creştin-ortodoxă Antiohiană, care numără 271 de parohii în Statele Unite şi Canada. El a adăugat, ca preot militar, că este dispus să slujească oriunde ar fi trimis".

Sursă: www.locasuriortodoxe.com