„Îndoială" de Demostene Andronescu

vineri, 20 septembrie 2013

| | |




(lui V. Voiculescu)



Mai este, Doamne, până-n cer? Mai este
Pân-să mă faci părtaș luminii Tale?
Sau poate tot n-a fost decât poveste
Și-am colbăit degeaba-atâta cale.

De-atâta vreme urc târâș, pe coate
Și-am smuls în cățărare-atâți luceferi
Că de-o mai ține mult urcușul, poate
Doar cei prea-nalți să mai ramână teferi.

Și-am risipit atâta suflet, Tată,
În râvna mea neasemuit de mare
Ca de-o mai fi s-ajung în cer vreodată
N-o să mai am ce-Ți pune la picioare.

L-am dat tribut la fiecare vamă,
L-am așternut pe fiecare treaptă,
Și-l risipesc-ntruna, dar mi-e teamă
Că la sosire nimeni nu m-așteaptă…

Târâș, pe brânci, cu sufletul la gură,
Urc muntele cu-nchipuite creste;
Din tot ce-am fost mai sunt o picatură…
Mai este, Doamne, până-n pisc, mai este?!